The Psychology View

Study of Mind

The Psychology View

Study of Mind

دیدگاه : فیلم The Help ( خدمتکار )

سه شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۱۱ ب.ظ
The Help
فیلم یاری ( The Help ) تمرکز اصلی خود را بر موضوع تبعیض نژادی در ایالات متحده گذاشته است و سعی در معرفی رفتار نژاد پرستانه سفید پوستان در ایالت های جنوبی امریکا و تحت قانونی به نام Jim Crow گذاشته است که این قانون محدودیت هایی را برای سیاهپوستان آن دوران در امریکا قرار داده بوده است .

 

  موضوع فیلم یاری از زمانی شروع میشود که دختر سفید پوستی تمایل خود را برای نوشتن کتابی در مورد نحوه زندگیه دو مستخدم سیاه پوست شروع میکندو برای چاپ کتاب با مشکلی مواجه میشود که باید با افرادی بیشتر از 12 نفر گفتگو کند تا بتواند کتاب خود را به چاپ برساند .

 فیلم یاری روایت گر سختی ها و مشکلاتی است که مستخدمین خانواده های سفید پوست با آنها مواجه هستند و از نداشتن حقوق اجتماعی برابر با سفید پوستان رنج میبرند به طوری که در قسمتی از فیلم قوانینی از تبعیض نژادی در فیلم گفته میشود : در خانه ای که مردی سیاه پوست مالک آن است هیچ زن سفید پوستی نباید خدمتکار باشد , که نشان دهنده تبعیضی است که میان سیاه پوستان و سفید پوستان آن دوران انجام می شده است .

 

 این فیلم روایت گر قسمت کوچکی از رفتاری است که ساکنین ایالت می سی سی پی با سیاه پوستان آن دوران داشته اند به عنوان ایالتی که در این زمینه بسیار عقب مانده است که در قسمتی از فیلم به آن اشار میشود .

 

 همچنین در این فیلم سفید پوستانی هم هستند که بسیار آگاهانه با سیاه  پوستان رفتار میکنند به گونه ای که هیچ شباهتی با دیگر افراد آن ایالت ندارند .

 

 فیلم از شخصیت و یا نژادی طرفداری نمیکند و تنها روایت گر مسئله تبعیض نژادی است .


 فیلم به بررسی پاسخ هایی که سیاهان آن دوران از خود در برابر نا امنی ها و شرایط بد اجتماعی از خود نشان میدادند میپردازد و تاثیر رفتار های افراد و محیط را بر آنها نشان میدهد .

 کارگردان : tate Taylor ( تیت تیلور )

 نویسنده : Tate Taylor , Kathryn Stockett

 بازیگران : Emma Stone , Viola Davis , Octavia Spencer
, Jessica Chastain , Allison Janney

 زمان اکران فیلم : August 10 , 2011

 ژانر : درام

 اطلاعات دیگر : IMDB  ویکی پدیا انگلیسی


نظرات (۱)

خیلی دیر به دیر آپدیت می کنی. اولاش خوب بودی ولی الان ... به نظر من اگه می خوای اینجوری بنویسی وبلاگ نویسی بذار کنار و وبلاگتو حذف کن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی