The Psychology View

Study of Mind

The Psychology View

Study of Mind

دیدگاه : فیلم The Purge: Anarchy ( پاکسازی : اغتشاش )

سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۴ ق.ظ

The Purge: Anarchy

در یک دیدگاه کلی فیلم سبک و موضوع فیلم جدید بود و یا حداقل من مشابه ای ازش ندیده بودم البته فیلم های شبیه به این زیاد بودن اما این مدل و سبک جدید بود بنظرم . فیلم در کل نگاهی انتقاد گونه به سیاست های امریکا داشت ( یک دولت ) و خب ابتدای فیلم هم با متن :
امریکا سال 2023
میزان بیکاری کمتر از 5 درصد شده , جرایم تقریبا از بین رفته و هر ساله افرادی که زیر خط فقر زندگی میکنن کمتر میشه . و همش به لطف ... پاکسازی : اغتشاش

اول تصویری امیدوار کننده در ذهن مخاطب ایجاد میشه که به لطف گذشت زمان و احیای انسانیت و پیشرفت مشکلات جامعه ( جهانی ) بر طرف شده اما یکم که از فیلم میگذره میبینیم که نه اینطور نیست بلکه مسئله و شیوه نگاه و عملکرد فرق کرده و با اجازه دادن به انسانها برای آزادی کشتار در یک شب خاص سال این آمار به دست اومده که در اون شب افرادی که گرایش به خشونت و قتل دارن اجازه دارن تا آزادانه فعالیت کنن , انتقام بگیرن و برای لذت و تفریح دست به کشتار همدیگه و افراد عادی بزنن ( جرایم تقریبا از بین رفته ) و افراد ثروتمند هم با توجه به ثروت و قدرتی که دارن دست به کشتار انسان های فقیر میزنن یا با دادن پول به خانوادشون در ازای کشتن یکی از افراد پیر و بیمار خانواده ( و هر ساله افرادی که زیر خط فقر زندگی میکنن کمتر میشه ) و البته در اون شب بسیاری از افراد بی خانمان هم که در خیابون ها حضور دارن توسط سایر افراد که عضو پاکسازی هستن کشته میشن ( میزان بیکاری کمتر از 5 درصد شده ) و تمام این آمار به لطف پاکسازی ( اغتشاش ) صورت میگیره . 
وقتی جُرمی , جرم نباشه / فقیری وجود نداشته باشه ( کشته شده باشه ) کارتن خواب و بی خانمانی نباشه ( بیکاری کم شده باشه ) این آمار جنبه درست پیدا میکنن .

فیلم مربوط به امریکا بود اما بنظرم نگاهی کلی داشت و البته در مذمت انسان .

فیلم منو یاد یک جمله از توماس هابز فیلسوف انگلیسی انداخت :

Bellum omnium contra omnes
بللوُم اُمنیوم کُنترا اُمنِس
جنگ همه علیه همه

انسان، گرگ انسان است
زیاده‌خواهی و خودخواهی آدمیان، به «جنگ همه علیه همه» خواهد کشید و برای پیشگیری از آن چاره ای جز قرارداد اجتماعی و دولت مقتدر نیست.

قرار داد اجتماعی : The Purge
جنگ همه علیه همه : Anarchy
انسان، گرگ انسان : اعضای پاکسازی
دولت مقتدر : امریکا

پانویس : در مورد Anarchy نظر ها و ایده های متفاوتی وجود داره و آنارکی ( آنارشی ) در سیاست معنای متفاوتی از فیلم میده و جدا هست این دو مطلب بنظر من .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی